כללי

החל משנות התשעים פלוס מינוס, אנחנו שומעים יותר ויותר על ילדים ובני נוער שמתמודדים עם קשיי לימוד אשר משפיעים עליהם בבית הספר ובתיכון, קשיים אשר מונעים מהם ללמוד בצורה סדירה ולהצליח בלימודים.

הדבר לא נובע אך ורק בגלל גידול במספר הילדים שחווים את הבעיה, אלא בין היתר היא נובעת בגלל העובדה שהיום יש הרבה יותר כלים לאתר קשיים כאלה, יש הרבה יותר אמצעים שמאפשרים לאתר ולהתאים להם טיפול מתאים בעזרתו הם יכולים להתמודד עם הבעיה, בין אם בבית הספר ובין אם בבית. לא מעט מאלה שמתמודדים עם הבעיה, מצליחים באמצעות טיפול נכון לחיות איתה ואפילו להתגבר עליה. כתוצאה מכך הם מצליחים להשיג ציונים טובים וממשיכים הלאה ללימודים באקדמיה.

כאשר אנחנו מדברים על דרכי איתור, הכוונה היא לאבחון פסיכודידקטי. מדובר על תהליך שמתבצע בקרב ילדים מגיל 6 והלאה, בדרך כלל נהוג לבצע אותו עד גיל 17, אך באופן עקרוני, זה לא מחייב, כלומר גם מבוגרים רבים נשלחים לאבחון כזה לצרכים שונים.

אבחון דידקטי

אבחון פסיכודידקטי מאפשר לאתר קשיי לימודים, בעיות בכישורים, ומאפשר להבין מדוע ילדים ומבוגרים מתקשים להתמודד עם פעולות מסוימות שאחרים מצליחים בהם בצורה הרבה יותר פשוטה. לא מדובר פה רק על פערי רמות שהם דבר בסיסי וטבעי בין בני אדם, אלא מדובר על מצב בו הנבחנים לא מצליחים להתמודד עם דברים אשר לכאורה הם מאוד פשוטים, דברים שבגילם, בין אם מדובר בילדים או מבוגרים, הם אמורים לבצע.

מה כולל אבחון פסיכודידקטי

בין היתר, האבחון כולל מבחני קריאה וכתיבה שמאפשרים לבחון את היכולות שלהם בנושא זה, בנוסף הוא כולל מבחני כישורים בתחומים שונים, כישורים לוגיים ועוד שורה של כישורים אחרים. המבחנים בגילאים מסוימים כוללים גם את היכולת להתרכז בביצוע פעולות מסוימות, כמה הנבחנים קשובים להוראות ועד כמה הם מסוגלים להיות קשוב למשך זמן ממושך ולהבין את מה שמדברים איתם. בסיום האבחון, מוצג דוח שלם עם תוצאות וניתוח, כך אפשר להחליט האם וכיצד יש לנהוג בשביל להתמודד עם הבעיה.

Post Author

לכתבה הקודמת

לכתבה הבאה

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנות ב *