כללי
  • יוני 16th, 2019
  • - סגור לתגובות על צום מיצים – למי זה יכול להתאים ולמי זה לא יכול להתאים
  • -

הרבה מאוד אנשים בוחרים לעבור בשנים האחרונות צומים שונים. חלקם לא מסתפקים בצום של יום כיפור ובוחרים לעבור עוד מספר צומים במהלך השנה, בין אם זה מתוך רצון לרדת במשקל, לשנות הרגלי תזונה ובין אם זה מתוך סיבות אחרות, פיזיות, נפשיות, רוחניות ועוד.

העניין הוא, שלא לכל אחד זה מתאים, לא כל אחד יכול לעבור צום כזה או אחר. אפילו אם מדובר למשל במסגרת של צום מיצים, כלומר, לא צום מלא אלא צום מאוכל מוצק ומעבר לצריכת מיצים בלבד. לא לכל אחד זה מתאים, מאחר ולא לכל אחד יש את היכולות הפיזיות והמנטאליות לשם כך, אך גם מבחינה בריאותית וגילאית זה לא מתאים לכל אחד.

לפני שאנחנו נסביר למי זה כן מתאים ולמי זה לא מתאים, צריך להסביר בקצרה את המשמעות של צום מיצים. מדובר בצום שמאפשר למי שבוחר לעבור אותו, לצרוך אך ורק משקאות מסוגים שונים, הכוונה היא למשקאות טבעיים שהם סוחטים במקום, כשהכוונה היא למשקאות מפירות או ירקות (כולל מרכיבים טבעיים נוספים). צריך להדגיש, לא מדובר פה על צריכת משקאות ממותקים, מוגזים וכדומה, מאחר ואלה משקאות לא בריאים שאינם תורמים דבר לגוף.

למי זה יכול להתאים ולמי לא?

צום כזה יכול להתאים לקבוצות מסוימות של אנשים. למשל, אנשים שרוצים לרדת במשקל ומתקשים בכך, יכולים לעבור מצריכת מזון מוצק לצריכת משקאות בלבד. כך הם גם צורכים פחות וגם נהנים מכל המרכיבים החשובים עבורם.

כמו כן, ספורטאים רבים בוחרים בשלבים מסוימים לעבור צומים כאלה, אם ברצונם לרדת במשקל לקראת תחרויות מסוימות. חשוב להקפיד שהמיצים יכילו את הויטמינים והמרכיבים החשובים להם לצורך הפעילות.

זה יכול להתאים גם לאנשים שרוצים לנקות את המערכת שלהם ממרכיבים שונים, למשל, אנשים שמכורים למזון מסוים.

למי זה לא יכול להתאים? כמובן לילדים, לנשים בהריון, אנשים מבוגרים שצריכים לצרוך מזון מוצק מסוגים שונים, אנשים חולים, וכן זה לא מומלץ למי שמבצע פעילות גופנית וצריך לצרוך מזון מוצק עם פחמימות.

Post Author